تاريخ : 1390/12/15
کد مطلب: 186
زيارت حضرت عبدالعظيم حسنى عليه ‏السلام

زيارت حضرت عبدالعظيم حسنى عليه ‏السلام

زيارت داراى دو معناى لغوى و اصطلاحى است. معناى لغوى زيارت، ملاقات و ديدار است، ولى معناى اصطلاحى آن، ديدارى است كه بار معنوى داشته باشد و آن در جايى است كه كسى به زيارت مزار اموات خويش يا بزرگان دين برود.

  نويسنده در اين مقاله سعى در تبيين زيارت به معناى مصطلح دارد و با استفاده از احاديث وارد شده در اين زمينه، زيارت كنندگان مقابر اولياى الهى و مؤمنان را مستحق ثواب مى‏ داند.

  زيارت معصومان در مكتب اهل بيت، مبحثى است كه نويسنده در آن با بهره ‏گيرى از روايات رسيده، سعى در بيان فضيلت آن نموده است، مبحث زيارت ‏نامه، همچنين زيارت‏ نامه ‏هاى پيامبر و فاطمه زهرا و امامان معصوم در اين مقاله مورد بررسى قرار گرفته و درباره زيارت جامعه كبيره مباحثى مطرح شده است.

  نويسنده پس از بحث از تفاوت هاى زيارت مأثور و غير مأثور، از چگونگى زيارت امامزادگان سخن به ميان آورده، درباره زيارت حضرت عبدالعظيم عليه‏ السلام مطالبى را نقل نموده است. وى با استفاده از روايت نقل شده از امام هادى عليه ‏السلام و روايت منسوب به امام رضا عليه ‏السلام، از ثواب زيارت حضرت عبدالعظيم سخن گفته و در پايان مقاله مطالبى درباره زيارت‏ نامه ‏هاى حضرت عبدالعظيم آورده است.

برای دیدن متن کامل مقاله، کلیک کنید.