تاريخ : 1399/12/07
کد مطلب: 1869
رفع جاهلیت مدرن با رجوع به اهل‌بیت(ع) و آثار بزرگان اسلام

رفع جاهلیت مدرن با رجوع به اهل‌بیت(ع) و آثار بزرگان اسلام

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در دنیای امروز جاهلیت مدرن ریشه همه مشکلات جوامع است و برای رفع این جهالت راهی جز رجوع به اهل‌بیت(ع) و آثار بزرگان اسلام نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی امروز (پنجشنبه 7اسفند) در مراسم رونمایی از آثار کنگره بین‌المللی سید مرتضی علم‌الهدی که در سالن علامه حلی مؤسسه دارالحدیث برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) جاهلیت را مذموم دانسته و ریشه مشکلات عنوان می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در دنیای امروز هم جاهلیت مدرن ریشه همه مشکلات جوامع است و برای رفع این جهالت راهی جز رجوع به اهل‌بیت(ع) و آثار بزرگان اسلام نیست.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی سید مرتضی گفت: همه بزرگان آن زمان  بر جامعیت این عالم بزرگوار و شخصیت علمی ایشان تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: سید مرتضی علومی را فراگرفت که هیچ‌کس در زمان خودش به آن نرسید و به معنای واقعی کلمه عالم و وارسته بودند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دفاع عقلانی از مذهب شیعه و اسلام یکی از اقداماتی بود سید مرتضی در آن برهه‌ی زمانی خاص انجام داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی افزود: آثار فقهی، اصولی، کلامی و تفسیری باتکیه‌بر معارف عصمت و اهل‌بیت (ع) از این عالم وارسته به‌یادگارمانده که لازم است جمع‌آوری و منتشر می‌شد.

وی ادامه داد: خدمات و ویژگی‌های این عالم بی‌نهایت است و در تاریخ تشیع بزرگانی بوده‌اند که با فهم دقیق از نیاز زمان خود به مباحث علمی پرداختند که از این نمونه می‌توان به امام خمینی (ره) اشاره کرد که یکی از این عالمان بودند و با تحول‌آفرینی به این نتیجه رسیدند، ولایت‌فقیه را در فضای سیاسی و علمی زمان خود مطرح کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به وظیقه حوزه‌های علمیه افزود: امروز با تشکیل حکومت اسلامی در گام دوم انقلاب باید به‌سوی تشکیل تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و علوم اسلامی باید پاسخگوی این نیازها باشد.