تاريخ : 1395/11/09
کد مطلب: 754
چهارمین نشست شورای علمی کنگرۀ بین المللی «سیدِ مرتضی علم الهدی» برگزار شد

چهارمین نشست شورای علمی کنگرۀ بین المللی «سیدِ مرتضی علم الهدی» برگزار شد

شورای علمی کنگرۀ بین المللی بزرگداشت «سید مرتضی علم الهدی»، روز پنج­شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵، چهارمین نشست خود را در مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار کرد.

این نشست با حضور تعدادی از اعضای شورای علمی، حضرات آیات: استادی و محمدی ری شهری و نیز حجج اسلام: محمدعلی مهدوی راد، رضا مختاری، محمدمهدی معراجی، رافد تمیمی، سیّد محمدکاظم طباطبایی، محمدحسین درایتی، مهدی مهریزی و محمدمهدی خوش قلب برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجة الاسلام و المسلمین مهدی مهریزی، دبیر علمی کنگره، گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در دبیرخانه کنگره را ارائه کرد. سپس اعضای شورا در مورد مسائل مربوط، بحث و تبادل نظر کرده و تصمیم های لازم گرفته شد.

گفتنی است منشورات این کنگره، در دو بخش: مجموعه آثار سید مرتضی و آثار تولیدی کنگره، در حجمی حدود شصت جلد در دست آماده­سازی است. مجموعه آثار سید، که اغلب با تصحیح و تحقیق جدید است، در حجمی حدود ۳۵ جلد است و آثار دبیرخانۀ کنگره در حدود ۲۵ جلد آماده و منتشر می­ شود. مجموعه مقالات فارسی کنگره در شش جلد، مجموعه مقالات عربی، در شش جلد، گزارش پایان­ نامه­ های دربارۀ سید مرتضی در دو جلد، عناوینی از آثار دبیرخانۀ این کنگره است.